Beantwoorden
Lieve89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

Hallo

 

Als ik Disney+ bekijk via de Telenet TV-box krijg ik na enige tijd (minder dan 30min) de mededeling dat de TV-box te warm heeft en zich zal uitschakelen. Wat dan ook effectief gebeurd ...

Nog iemand die hetzelfde probleem ervaart? Of een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Grts 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Problemen Disney+ bekijken via TV-box

0 Likes
8 reacties
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 150
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

@Lieve89 Da's heel vervelend en vooral als je een serie aan 't bekijken bent.

Je kan eens de TV-box helemaal laten afkoelen en morgen misschien eens terug bekijken. Als de box nog altijd +/- warm wordt, dan moet je eens controle doen of dat toestel niet in de zon staat of eens letten of er onderaan warm is.

Maakt dat ding geen geluid? 

Als blijkt dat er niks is veranderd, direct naar een telenet klantendienst bellen en het eens laten testen of anders direct naar een telenet winkel gaan voor omruiling.

Indien er geen nieuwe TVbox beschikbaar is en je de oude tvbox terug krijgt, probeer dan eens de ondergrond te koelen (misschien een gek idee? kweet het, maar je moet toch dat probleem oplossen) iets kouds.

 

0 Likes
Lieve89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

Het is niet iets 1-maligs. Denk ondertussen al een keer of 3 meegemaakt. 

Ik kijk dan verder via de Chromecast, maar is idd wel erg vervelend.

De TV-box heeft effectief wel erg warm op dat moment.

Tjah op dat moment bellen naar Telenet als je dan 15min aan de lijn hangt is alles terug afgekoeld en terug opgestart 😉

 

Het vreemde is dat die TV-box daar al een jaar ofzo staat en dat hij dit enkel doet bij gebruik van de app van Disney+. Met de app van Netflix - wat volgens mij op dezelfde manier werkt - heb ik dit nog nooit voorgehad ...

Nu ja, als ik nog eens een dagje thuis ben en het nog eens kan uittesten kan ik mss idd best eens bellen naar Telenet.  TV-box vervangen is nu iets wat ik momenteel als allerlaatste optie zie. Nogal wat problemen gehad bij de installatie van deze ...

 

Vroeg mij gewoon af of er nog andere hetzelfde voorhebben.

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2800
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

Er zal iets mis zijn met het toestel breng het binnen in de winkel  trek het nu uit  laat het zeker niet in de stroom zitten

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

Staat uw tv-box volledig vrij. Is er goede verluchting? Ligt er geen stof op? 

Dat het enkel met Disney+ gebeurt is, zal eerder toeval zijn. Als de tv-box te hard opwarmt, kan het best komen door een component dat gedeeltelijk defect is en opwarmt. Als het te dikwijls gebeurt kan de tv-box de geest geven (is helemaal niet geestig). 

0 Likes
karltom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

ik heb exact hetzelfde probleem : enkel met het streamen van disney+ gaat de telenet tv box in oververhitting (wordt zeer warm) , deze staat vrij in open lucht

bij gewoon tv kijken of netflix gebeurd dit niet , dit is een zeer vreemd en verontrustend fenomeen waarbij ik mij zorgen maak dat het geen brand gaat veroorzaken in de toekomst

ik hoop dat er een oplossing komt want nu kan ik niet naar disney+ kijken.....  of is dit een soort defect in het toestel

zit daar een koelfannetje in ??

 

0 Likes
karltom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

mijn tv box valt steeds uit met de vermelding van te hoge temperatuur sinds ik deze zaterdag disney+ begon te streamen , ca elke 40 na afkoeling komt dit terug en durf disney+ dus niet streamen nu.....

dit gebeurd niet bij netflix of gewoon tv kijken wat ook streamen is......

is dit een defect aan deze tv box ?  zit daar een fannetje in dat moet koelen ?  toestel staat vrij op de kast  dus zou niet verwachten dat dit zo heet wordt als het nu aanvoelt 

vermoed dat ik eens langs de telenet winkel zal moeten om tv box te ruilen....

0 Likes
Lieselotte1
Moderator
Berichten: 16
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

Hmm, dat is inderdaad niet de bedoeling!

Zijn er nog Netweters die hier hinder bij ondervinden?

 

Groetjes,

Lieselotte


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLieselotte | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
karltom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmeldingen warme TV-box tijdens bekijken Disney+

Ik ben inderdaad niet de enige met dit probleem , er staat eenzelfde probleem door iemand anders gepost

0 Likes