Beantwoorden
StefanDR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Melding: "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan"

Bij terugkijk-tv krijg ik sinds enkele dagen de melding "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan" op het TV-scherm. 

Deze melding overspant de ondertitels en blijft op het scherm staan, wat ik ook probeer.

Kan iemand me vertellen hoe dit kan afgezet worden?

Thanks

Stefan

2023-12-28 - OSD Telenet.jpg

4 reacties
Tilam
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Melding: "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan"

Hier ook benieuwd hoe dit uit te schakelen, soms helpt teletekst even op te zetten en dan terug uit te schakelen, maar is niet altijd mogelijk...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Melding: "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan"

@StefanDR het is met niet zo duidelijk via welk platform je nu exact kijkt. Zie dat je het label 'TV-app' hebt gekozen. Kijk je dan via een Android TV of een Apple TV setup? Of rechtstreeks via de TV-app op een mobiel toestel? Zelf ben ik dit nog niet tegen gekomen, maar ik kijk voornamelijk via de TV-box zelf.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hans01
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Melding: "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan"

Beste,

mijn tv was ook geïnfecteerd met dit probleem. Ter info, ik kijk via een telenet decoder, zonder apps.

Ik heb dit opgelost door de digibox te gewoon te laten werken en dan de stroomkabel achteraan uit te trekken. Hierdoor heeft de box een reset gedaan en was deze hinderlijke melding verdwenen van mijn scherm.

Met vriendelijke groeten,

Hans

Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Melding: "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan"

@Hans01 bedankt om dit met ons te delen! 

Ondertussen hebben we de bevestiging gekregen dat dit effectief een bug is voor Digibox/Digicorders in de R.9.14.1 release. Blijkbaar blijft de melding op je scherm staan als je als klant bent gestopt met kijken naar je film/serie terwijl de boodschap op het scherm stond. Het goede nieuws is dat dit permanent wordt opgelost in de volgende versie, deze wordt in de loop van Q2 uitgerold.

Maar er zijn wel 2 workarounds die je als klant kan toepassen, om dit in tussentijd op te lossen:

  • Herstarten van je Digibox/Digicorder, zoals @Hans01 heeft gedaan.
  • Of het starten van een film/serie die een pop-up toont om de intro of aftiteling over te slaan. Het is belangrijk om dan pas te stoppen met kijken naar de film/serie zodra de boodschap niet meer zichtbaar is op het scherm. Je kan dit eventueel doen met dezelfde film/serie die je keek toen het probleem is opgedoken.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.