Beantwoorden
Robinstr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Port forwarding via MyTelenet slaat niet op.

Al enkele maanden kan ik blijkbaar geen poorten meer open zetten via mijn telenet modem geavanceerde intellingen. Zou poort 5000 en 5001 moeten openzetten van mijn nas voor gebruik webdav. Ik kan alles invullen maar er verschijnt geen knop om wijzigen op te slaan.

Voorbeeld:
Lokaal IP-adres: 192.168.0.44
Externe poort 5000-5000  (ook met bijvoorbeeld 5000 -5001 werkt dit niet: bij opslaan krijg ik het volgende: Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.
Interne poort 5000
Protocol: TCP
 

Al wat rondgezocht en meerdere mensen zitten al maanden met dit probleem blijkbaar, of doe ik toch iets verkeert? 

Kan het moeilijk geloven dat bij een groot bedrijf als Telenet zoiets standaard als een poort openzetten niet mogelijk is.

De poorten die ik enkele jaren geleden via de oude interface heb open gezet werken nog altijd zonder problemen.  

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Port forwarding via mijn telenet

 

 

3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding via MyTelenet slaat niet op.

@Robinstr  En als je 5000 - 5000 doet, lukt dit dan wel ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jesse3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding via MyTelenet slaat niet op.

Wilde net mijn eerste poort openzetten voor remote desktop, zie ik nergens een knop waar ik kan opslaan? 
Precies toch wel wat meer problemen hiermee...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Port forwarding via MyTelenet slaat niet op.

@Robinstr @Jesse3 indien jullie bepaalde portforwarding regels willen instellen en dit lukt niet via MyTelenet, mag je op dit moment contact opnemen met Telenet via Facebook Messenger. De collega's kunnen dan uitzonderlijk de portforwarding regels die je wenst in het systeem overnemen. Zorg er wel zelf voor dat ze correct zijn, want de Telenet collega's zullen de regels niet valideren. Je bezorgt ze best een screenshot van je MyTelenet overzicht, zodat ze dit kunnen overnemen. 

We stellen dit voor, omdat we ons bewust zijn dat er problemen zijn met de geavanceerde modem instellingen pagina op MyTelenet. De komende weken (voornamelijk in april) zullen er verschillende verbeteringen ingevoerd worden, waardoor je als klant duidelijkere instructies en foutmeldingen te zien zal krijgen. Want vaak kan je de instellingen niet opslaan of lukt het niet, omdat er tegenstrijdigheden in je portforwarding regels zitten of iets conflicteert met andere instellingen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.