41247
netweters
|
17807
gesprekken
|
19236
vragen
|
Ik ben deze week overgeschakeld van een OnePlus 8 naar een Samsung A55 5G met Android 14. Ik merk op dat ik precies geen 5G meer kan ontvangen sindsdien, waar dit bij de OnePlus wél zo is, dezelfde simkaart daar geeft perfect 5G weer, zonet nog getest. Regio Gent, dus bereik is oké.
Bij nazicht blijkt dat ik mogelijk de cache dien te legen van de A55 via de recovery, heb ik gedaan, maar biedt geen oplossing. Ook een update van carrier settings zou mogelijk helpen, heeft iemand hier weet van? Bij status van de simkaart vind ik ook enkel LTE terug onder netwerktype mobiele gegevens (zie screenshot), terwijl mijn instellingen wel op automatisch 5G staan. Handmatig de APN settings nog eens toegevoegd, maar werkt ook niet. Spaarstand staat ook uit, net zoals het bellen via LTE. Vind online hier en daar dat het mogelijk te maken heeft met een update van Android, maar die OnePlus draait ook op Android 14 en daar werkt het dus wel, beide zijn up to date.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: 5G werkt niet op Samsung A55 5G
Ik heb gezien de Samsung A54 wel bij prox dit gebruikt mv waarschijnlijk ook is zelfde netwerk
Je zal het eens moeten vragen aan prox voor de A55 of aan mv
Goed gedacht maar dan zou je al iemand moeten vinden die toevallig ook een A55 heeft en bij Proximus is. Als we het aan Proximus zelf vragen zullen ze zeggen dat het moet werken…
Mijn simkaart in een ander toestel heeft dus wel 5g. Het gaat dus specifiek om dat nieuw model van Samsung. Ik hoor en lees op diverse plaatsen: afwachten…..
Dit is met nieuwe toestellen altijd natuurlijk de ene aanbieder is vlugger tegen de andere
Als je een winkel hebt en je verkoopt 5g toestellen dan zal de klant vlugger klagen als het niet werkt zeker als je een abo verkoopt in de winkel
Ik weet ne winkel zelfstandige die test de toestellen wat hij verkoopt en hersteld toestellen en defecten glas vervangen hij kan zeggen het werkt of niet
natuurlijk de prijs is daar door hoger en de info kost geld wand hij verkoopt enkel toestellen die het aan kunnen
Nu iedereen kijkt naar de prijs daarmee dat de winkels het moeilijk hebben tegen de echte grote deals kan bijna niemand op
Vroeger had je de phone house bijna overal nu kom je bijna niet tegen zelf grote ketens hebben het moeilijk en beginnen kleinere winkels
Ook bij u nog geen oplossing?
Hier nog steeds max 4g+ Ik blijf vragen aan Telenet en ze blijven me zeggen dat ze ‘ermee bezig zijn’….