Beantwoorden
deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Hallo, afgelopen weekend onprettige ervaring in Luxemburg en Duitsland. Op dag twee plots geen netwerk meer op mijn telefoon. Herstart, vliegtuigstand, manueel provider kiezen, roaming uit en aan...niks hielp. Knap vervelend als je de telefoon als gps gebruikt. Toestel is Samsung S21, ik heb One bij Telenet, dus geen limieten. Wat zou hier aan de hand geweest zijn want eenmaal terug in België had ik weer netwerk. Iemand een idee? Alvast dank.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Netwerk valt uit in het buitenland

0 Likes
18 reacties
Ex-Netweter
 

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Eerst en vooral, je hebt wel limieten bij ONE en ONEup:

  • 300 GB in België, daarna smalband, verlaagde snelheid aan 0,512 Mbps
  • 40 GB in de Europese Unie, daarna 2,1 euro/GB
  • Bij een extra verbruik van meer dan 60,5 euro buiten je ONE-bundel blokkeert Telenet je mobiele data

Mogelijks heb je één van die limieten overschreden.
Misschien heb je toch geen 60,5 euro buiten je ONE-bundel verbruikt en heeft Telenet of de buitenlandse roamingpartner je data onterecht geblokkeerd.
In dat laatste geval mag je concluderen dat Telenet een fout gemaakt heeft. Dit kan je steeds melden aan de Telenet-klantendienst en een compensatie van je abonnementsgeld vragen voor de periode dat je niet van de Telenet-diensten kon gebruikmaken.

0 Likes
deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Bedankt voor de reactie. Neen, aan de GB 's zal het niet liggen, ik zat aan 2GB...

Ik zal dus Telenet contacteren want binnenkort weer in het buitenland

 

Thanks!

0 Likes
GAW
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

14 dagen geleden zelfde probleem in Noord Frankrijk met Iphone .Gebeld naar Telenet . Daar vielen ze uit de lucht. Dan maar een nieuwe SIM kaart gehaald.(was niet de oplossing).Deze week 5 dagen omgeving Reims ,hier werkt Iphone wel maar nu "geen service" op datasim met Ipad .Gelukkig kon ik Ipad toch gebruiken via hotspot op iphone.

Ik zie dat dit probleem reeds maanden geleden werd aangekaart op dit Forum . Helaas geen oplossing.Nu lees ik dat het niet alleen In frankrijk een probleem is. Wordt het niet hoog tijd dat datTelenet eens een serieuze inspanning doet.Een nieuwe SIMkaart aansmeren (5€) is gemakkelijk maar geen oplossing .

Nieuwe software van Telenet zal ook wel niet de oorzaak zijn.

Een datasim is bij vele GPS systemen noodzakelijk bijvoorbeeld om Online verkeerssituaties  te volgen

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Ik kan alleen nog meedelen dat Telenet niet met elke buitenlandse operator een roamingakkoord heeft.

Mogelijks heb je daardoor in bepaalde regio's geen roaming omdat je telefoon met een operator verbonden is waarmee Telenet geen roamingakkoord heeft.

Je kan in dat geval manueel een ander netwerk selecteren, maar dat is giswerk. Telenet publiceert namelijk geen lijst met haar roamingpartners.

In bepaalde streken heeft de enige roamingpartner van Telenet mogelijks geen dekking. In dat geval is een netwerkverbinding onmogelijk.

De snelste oplossing voor dit probleem is een andere mobiele operator nemen op het Proximus- of Orange-netwerk. Proximus heeft de meeste en beste roamingakkoorden, nagenoeg met elke Europese mobiele operator. Orange doet het op dat vlak ook heel goed.

Telenet is sowieso de slechtste leerling van de klas wat betreft roaming, ze hebben het onderhouden en uitbreiden van roamingakkoorden totaal verwaarloosd.

Het is aan Telenet om een lijst van al haar roamingpartners te publiceren.

Maar ik denk dat Telenet dit niet durft, het zou een schaamtelijk korte lijst zijn.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1272
De nieuwe Einstein! Krak Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.


@Ex-Netweter  schreef:

Het is aan Telenet om een lijst van al haar roamingpartners te publiceren.

Maar ik denk dat Telenet dit niet durft, het zou een schaamtelijk korte lijst zijn.


Op de website van BASE is een lijst terug te vinden (waar ook het Telenet logo op staat):  Roaming en netwerkkwaliteit in het buitenland (Link “indicatieve lijst” in laatste paragraaf)

Op de site van Telenet zelf is zo’n lijst inderdaad niet te vinden


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GAW
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

De oplossing kan (mag) toch niet zijn , gaat niet dus andere provider? M.a.w iedereen rijdt door het rood licht...dus schaffen we het af ? We weten allemaal dat je geen kans onbenut laat om mensen naar proximus te lokken. Als Telenet een inspanning doet moet dit opgelost geraken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Dat is de realiteit.
Bakkerij Veldeman is drie weken met verlof, dus ik verhonger? Neen, je gaat naar een andere bakker.

Topicstarter zit binnenkort weer in het buitenland en verzekert dat hij geen enkele limiet van het abonnement heeft overschreden.

De fout zit dus bij Telenet zonder een uitzicht op een oplossing. Waarom komen klanten anders op een forum aan enkele nerds vragen achter een oplossing? Omdat Telenet haar fout niet wil toegeven natuurlijk. De Telenet-klantendienst ontkent standaard elke fout en zo ontloopt Telenet elke verantwoordelijkheid.

Als de topicstarter 100% zeker een dataverbinding wil zal hij toch elke mogelijke oplossing in overweging moeten nemen.

Het kan mij werkelijk geen zier schelen bij welke operator de topicstarter een simkaart of eSIM aanschaft. Ik hoop gewoon dat hij zo snel mogelijk een functionerende dataverbinding in het buitenland kan hebben.

Doe je oogkleppen af. Ik ben van het principe dat je in je leven alles eens moet uitgeprobeerd hebben. Het leven is te kort om te blijven verdersukkelen met een dienst die niet functioneert.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7411
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

@WG94  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

Het is aan Telenet om een lijst van al haar roamingpartners te publiceren.

Maar ik denk dat Telenet dit niet durft, het zou een schaamtelijk korte lijst zijn.


Op de website van BASE is een lijst terug te vinden (waar ook het Telenet logo op staat):  Roaming en netwerkkwaliteit in het buitenland (Link “indicatieve lijst” in laatste paragraaf) Op de site van Telenet zelf is zo’n lijst inderdaad niet te vinden


@Ex-Netweter @WG94 bedankt om dit te flaggen, we zullen dit doorgeven aan de collega's die hierop werken. 


@Ex-Netweter  schreef:

...

De fout zit dus bij Telenet zonder een uitzicht op een oplossing. Waarom komen klanten anders op een forum aan enkele nerds vragen achter een oplossing? Omdat Telenet haar fout niet wil toegeven natuurlijk. De Telenet-klantendienst ontkent standaard elke fout en zo ontloopt Telenet elke verantwoordelijkheid.

...


@Ex-Netweter hier wil ik toch even op inpikken. Zelf zou ik het geen probleem vinden om als nerd gelabeld te worden (proud nerd over here). Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen in zo'n hokje geplaatst wil worden. Laten we dit soort uitspraken dan ook maar gewoon niet doen op De Netweters. Daarnaast is het wel heel kort door de bocht om hier te vertellen dat Telenet elke fout ontkent en elke verantwoordelijkheid ontloopt. Er worden al lange tijd ontzettend hard gewerkt en we zijn er nog niet helemaal, maar ik kan wel bevestigen dat fouten die gebeuren worden opgelost of rechtgezet en wanneer nodig gecompenseerd. 

@GAW heb jij toen je dit ervaarde ook manueel proberen verbinden met andere netwerken in de buurt?

@deperre53 dit moet inderdaad onderzocht worden, want dat is geen normaal gedrag. Lijkt me best dat je hier even contact met de klantendienst voor opneemt, zodat ze achterliggend een aantal parameters van je mobiel nummer kunnen nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

GAW
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Met de DATAsim  geen enkel netwerk te vinden noch automatisch noch manueel .Met gsm sim wel (zwak signaal soms G4 somsG3)

Mijn echtgenote met BASE geen probleem

0 Likes
deperre53
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Gisteren gebeld met de technische diensten van Telenet. Competente medewerker begreep het probleem maar kon het niet meer reconstrueren.

Meer dan ik ter plaatse had gedaan was er niet. Medewerker gaf me de raad om bij hetzelfde probleem direct te bellen en doorschakeling vragen naar technische dienst, dan kunnen ze semi-live meekijken. Dat vind ik dan OK. Ik krijg ook een mooie compensatie. 

Dus voor mij blijft het hopelijk bij een eenmalig falen van het systeem.

Bedankt allen voor jullie reacties!

 

 

GAW
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

wat is nu de oplossing?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7411
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.


@Suzy  schreef:
@WG94  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

Het is aan Telenet om een lijst van al haar roamingpartners te publiceren.

Maar ik denk dat Telenet dit niet durft, het zou een schaamtelijk korte lijst zijn.


Op de website van BASE is een lijst terug te vinden (waar ook het Telenet logo op staat):  Roaming en netwerkkwaliteit in het buitenland (Link “indicatieve lijst” in laatste paragraaf) Op de site van Telenet zelf is zo’n lijst inderdaad niet te vinden


@Ex-Netweter @WG94 bedankt om dit te flaggen, we zullen dit doorgeven aan de collega's die hierop werken.
...

 


Ik heb ondertussen de bevestiging gekregen dat de lijst voor Telenet effectief dezelfde is als die op de BASE-website. Daarnaast hebben ze laten weten dat er op de Telenet-website ook een artikel voor gemaakt zal worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

Ik heb net het omgekeerde probleem, ik krijg internet buiten de EU waardoor ik direct door die 60 euro limiet vlieg in een paar seconden.

Waarom konden ze ons niet laten kiezen hoeveel we toelaten om out of bundel te gaan zoals bij base of proximus?

Dan kunnen we geen verassingen meer krijgen, gewoon op 0 euro zetten, dan kunnen gebruikers enkel nog in EU surfen en geen zure facturen meer krijgen.

Want 60 euro limiet maakt geen steek als het toch op een paar seconden doorvliegt, één pagina op amazon is al 2,5MB groot met al die publiciteit, fotos en javascript, aan 1 euro per megabyte kan je dus 24 paginas bezoeken...spotify is gemiddeld 6MB per liedje, 10 liedjes en je bent er door. En dan spreek ik nog niet van youtube als je er per ongeluk op geklikt hebt.

 

Ikd enkd at het grootste probleem is, dat de netwerksnelheden zo snel geworden zijn, dat je door je megabytes vliegt.

Vroeger duurde dat nog lang, dus kon je het nog stopzetten voor je hoge facturen had, maar in 2023, zit je direct aan die 60 euro .

Zie ook die verhalen van cruise schepen:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Tip-4G-verbruik-op-cruiseschepen-en-ferry-s/td-p/42...

 

Suzy, kan jij eens navragen aan je backoffice die de website beheerd om die 60 euro limiet op de website, zelf te kunnen veranderen naar lagere bedragen in stappen van 10 euro? Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn?

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7411
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen netwerkverbinding in het buitenland.

De lijst met roaming partners staat ondertussen in dit artikel: Alles wat je wil weten over roaming

@sebastienbo2 in dit artikel kan je ook lezen dat je aanvullend een verbruikslimiet kan instellen op je Telenet Mobile abonnement. Hierover bestaat er ook een apart artikel (Hou je mobiel verbruik onder controle). Zo kan je vermijden dat de kosten oplopen tot €60,50, let wel dat je dan in een 8 landen totaal niet kan roamen. Deze lijst vind je ook in het artikel.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.