Beantwoorden
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Ongewenste oproepen van vreemde nummers, wat te doen?

Hoi,

Ik vermoed dat mijn gsm nummer is gespoofed, zag een vreemde nummer in mijn bel lijst met +57 heb dit nummer onmiddelijk geblokkeerd. Nu kreeg ik gisteren via WhatsApp een inkomend gesprek met ook een +57 nummer. Wel een ander nummer deze ook geblokkeerd. Wat kan je hier aan doen?

Mvg

 

Stefan 

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Spoofing gsm nummer

3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1203
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Ongewenste oproepen van vreemde nummers, wat te doen?

Je zag dus een vreemde uitgaande oproep op je eigen toestel? Dat is niet hoe het zou werken bij spoofing, je zou het dan hoogstens terugvinden op je factuur 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1652
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ongewenste oproepen van vreemde nummers, wat te doen?


@Stefanvb  schreef:

Hoi,

Ik vermoed dat mijn gsm nummer is gespoofed, zag een vreemde nummer in mijn bel lijst met +57 heb dit nummer onmiddelijk geblokkeerd. 


"Spoofen" is iets anders.

Als jouw nummer "gespoofd" wordt, wil dat zeggen dat criminelen jouw nummer gebruiken om mensen op te bellen en/of op te lichten. Zo'n gesprekken komen niet op je rekening (tenzij je zelf belt).

Jij wordt wel "gespamd" door een +57 nummer 🙄


@Stefanvb  schreef:

Nu kreeg ik gisteren via WhatsApp een inkomend gesprek met ook een +57 nummer. Wel een ander nummer deze ook geblokkeerd.

Wat kan je hier aan doen?


Niets. Blokkeren en eventueel als "spam" melden. 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ongewenste oproepen van vreemde nummers, wat te doen?

Hoeveel cijfers heb je na 57? Als je naar de zone Ieper belt dan begint het nummer mer 057. Per vergissing toevallig twee nullen ingevoerd dan wordt dat +57 en bel je naar Colombia.