Beantwoorden
xm
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Beheer je thuisnetwerk werkt niet na inruilen modem

Een week geleden heeft mijn zoon zijn Telenet modem CH7465-LG ingeruild voor een CV8560E e-router modem. Die ik wou iktoen in bridge mode zetten, online via geavanceerde instellingen. Dat ging niet omdat Mijn Telenet > Beheer je thuisnetwerk meldt "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.", 

Daarvoor die dag met Telenet gebeld, en daar vernomen dat het inderdaad een dag of twee kan duren vooraleer die toegang weer werkt nadat een modem ingeruild is. Een week later werk het nog niet.

Iemand met advies hiervoor?

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5933
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beheer je thuisnetwerk werkt niet na inruilen modem

@xm 

Probeer eens van de browser cache en cookies te legen kan zijn dat je daarom de oude layout nog ziet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Beheer je thuisnetwerk werkt niet na inruilen modem

Dan zou ik al eens nakijken onder je thuisnetwerk => modem => algemeen of je daar ziet:

Docsis 3.1 E-router (docsis)
 
Schermafbeelding 2023-09-05 104008.png
 
Normaal als je de bridge instellingen ziet is deze stap inorde indien niet dan is je modem verkeerd geproviosioneerd . Daarna moet je eenmalig het mac adres van de wan poort van bijvoorbeeld een wifi router invoeren maar als mijn telenet zijn intussen wereldberoemde foutmelding "oeps er ging iets probeer het later opnieuw" toont dan kan je ook rechtstreeks met de api praten hiervoor heb je nodig
  • Firefox browser
  • Het mac adres van je telenet modem
  • Het mac adres van de wan poort van bijvoorbeeld een wifi router

Verder ga ik niet het wiel opnieuw uitvinden iemand anders heeft dat al gedaan zoals je hier kan zien. (bekijk de berichten van sammyke007)

ten slotte deze methode is niet voor de doorsnee gebruiker als je niet begrijpt wat JSON is of wat je ermee kan doen blijf er dan af

xm
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Beheer je thuisnetwerk werkt niet na inruilen modem

Bedankt voor je uitleg. Misschien was ik niet voldoende duidelijk, de "oeps er ging iets probeer het later opnieuw" verschijnt als ik "Mijn Thuisnetwerk" klik, ik geraak dus niet eens aan de modem instellingen. Intussen is dat wel gelukt en heb ik de modem in bridge mode gezet - ik had dat voorheen ook al gedaan op een andere plaats. Dat is gisteren gelukt omdat vanaf toen de foutmelding "oeps.." niet meer verscheen en ik dus de modeminstellingen kon bereiken. Maw, het klopt dat "MijnThuisnetwerk" niet bereikbaar is als je bv de modem inruilt, een probleem waarvan de Telenet klantendienst me op de hoogte bracht toen ik hen daarvoor belde op de dag van het inruilen. Maar het kopt niet dat dit probleem "vanzelf verdwijnt" na 2 dagen zoals Telenet opgaf, maar na pakweg een week.

xm
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Beheer je thuisnetwerk werkt niet na inruilen modem

Bedankt voor je uitleg. Misschien was ik niet voldoende duidelijk, de foutmelding  verschijnt als ik "Mijn Thuisnetwerk" klik, ik geraak dus niet eens aan de modem instellingen. Intussen is dat gisteren wel gelukt omdat vanaf toen de foutmelding niet meer verscheen en ik dus de modeminstellingen kon bereiken. Maw, het klopt dat "MijnThuisnetwerk" niet bereikbaar is als je bv de modem inruilt, een probleem waarvan de Telenet klantendienst me op de hoogte bracht toen ik hen daarvoor belde op de dag van het inruilen. Maar het kopt niet dat dit probleem "vanzelf verdwijnt" na 2 dagen zoals Telenet opgaf, maar na pakweg een week.

0 Likes