Beantwoorden
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Hallo,

De maandelijkse email die mijn telenet aanrekening bevat doet raar sinds deze maand ik heb er namelijk geen ontvangen .Mijn eerste idee was naar mijn telenet gaan en daar gaan te kijken daar kan ik inderdaad zien dat er een nieuwe aanrekening is en ik kan ook de prijs zien maar als ik op dat pdf pictogram klik krijg ik te zien "je aanrekening is niet beschikbaar" ondertussen werkt dit wel weer voor de huidige aanrekening maar ik heb ook de klantendienst gecontacteerd  aangaande dit probleem en heb zo een flauw vermoeden dat het beginnen werken is door de tussenkomst van de klantendienst.Als ik elke maand opnieuw de klantendienst moet contacteren om mijn eigen aanrekening te kunnen zien dat is gek telenet ik wil instaat kunnen zijn ze eerst na te kijken voor ik de aanrekening betaal ale wat heeft die inmiddels wereldberoemde software nu weer verkeerd gedaan ??????.

Nee die email zit niet in mijn spamfolder en die sms heb ik ook niet gehad.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Facturatie probleem

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1203
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Heb het ook al voorgehad, normaal is de factuur dan na enkele dagen plots wel beschikbaar; ook zonder tussenkomst van de klantendienst.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

@Rik12 

Heb het ook al voorgehad, zoals@WG94  en normaal is de factuur dan na enkele dagen plots wel beschikbaar.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2798
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Best dit in de gaten houden  je weet dat elke maand moet betalen of anders een domiciliëring zijn toch vaste bedragen elke maand

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

@luc55 

Een domiciliëring is de beste oplossing, moet men zich van niets iets aantrekken , alleen zorgen dat er voldoende saldo op de rekening staat, de datum is steeds dezelfde en het bedrag meestal ook.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Absoluut niet akkoord bij een domiciliëring  zitten ze aan uw rekening als ze er zin in hebben de klant beslist wanneer hij betaald zolang deze datum maar voor de vervaldatum van de aanrekening is.

Ik ben vroeger aangesloten geweest bij wanadoo deze provider die ondertussen niet meer actief is in Brlgië verplichte de domiciliëring wat op zich niet legaal is maar jong en onervaren als ik toen was had ik ermee ingestemd resultaat was dat wanadoo 2 keer per maand het abonnementsgeld van mijn rekening haalde en dat op een vriendelijke manier melden dat dit niet mag hielp niet ik heb ze letterlijk en figuurlijk moeten buiten gooien.

@WG94heeft blijkbaar gelijk gisterern heb ik die email en sms gehad vreemd das eigenlijk te laat maar soit.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2798
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Bij een domiciliëring heb je 6 weken tijd om onterecht geld terug te nemen zonder probleem 2 klikken en staat terug

Er zijn bedrijven waar je een domiciliëring moet hebben dat is om er geen rommeltje van te maken of de facturen zijn zeer laag om al dat werk in te stekken

Vanaf 1 september gaan er zaken veranderen de 1ste herinnering zal gratis zijn

Pas op de de termijn van betalen gaat binnen de 14 dagen worden

De 14 dag wordt een herinnering gestuurd terug 14 dagen bij 

En zal je de maand dat komt vooruit moeten betalen

Stel je betaalt niet dan wordt je afgesloten voor de nieuwe maand start waar je niet betaald hebt

Zo zullen firma's hun indekken als de rekening nooit meer betaald wordt zijn er niet te veel kosten gemaakt voor het bedrijf

wel voor de klant wand die rekening lopen door

We horen mensen soms zeggen dat ze geen domiciliëring nemen omdat er geen geld op de rekening is

dan klopt er iets niet dan zullen ze beter hulp vragen of Budgetbeheer doen

Spijtig dat de jaar vooruitbetalen niet voor iedereen geld

https://www2.telenet.be/vooruitbetaling

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Als je een aanrekening betwist mag Telenet je wettelijk gezien niet afsluiten want dan is er sprake van een eventuele fout of wanprestatie door Telenet, niet van een wanbetaling door de klant.

Met het bovenstaande in gedachte is het slim om bij Telenet nooit een domiciliëring te nemen.

Je hebt als consument het wettelijke recht om een onterecht aangerekend bedrag van het totaalbedrag van een aanrekening af te trekken en alleen het bedrag waarmee je akkoord bent te betalen. Een schriftelijke betwisting van de aanrekening bij de Telenet-klantendienst is voldoende om van je Telenet-diensten zonder enig risico op afsluiting te kunnen blijven gebruikmaken.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1653
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar


@Rik12  schreef:

Absoluut niet akkoord bij een domiciliëring  zitten ze aan uw rekening als ze er zin in hebben de klant beslist wanneer hij betaald zolang deze datum maar voor de vervaldatum van de aanrekening is.

Ik ben vroeger aangesloten geweest bij wanadoo deze provider die ondertussen niet meer actief is in Brlgië verplichte de domiciliëring wat op zich niet legaal is maar jong en onervaren als ik toen was had ik ermee ingestemd resultaat was dat wanadoo 2 keer per maand het abonnementsgeld van mijn rekening haalde en dat op een vriendelijke manier melden dat dit niet mag hielp niet ik heb ze letterlijk en figuurlijk moeten buiten gooien.


Vroeger, vroeger, vroeger ....

Je spreekt nu van véle jaren geleden (toen je nog jong en onervaren was 🤔)

Je mag de domiciliëring van vroeger niet vergelijken met de huidige SEPA domiciliëring.

  • je kan met enkele muisklikken het bedrag terugvorderen, tot 8 weken nà de inningsdatum.
  • de leverancier moet jouw een factuur sturen, en mag pas 14 dagen nà de factuurdatum, het bedrag afhalen van jouw rekening. Je betaalt dus ook geen dag vroeger dan de vervaldatum van de rekening!
  • uitzondering: als het bedrag iedere maand hetzelfde is (voorbeeld voorschotfactuur elektriciteit) moet er geen maandelijkse factuur gestuurd worden, maar wel een lijst met de data van de volgende afhalingen.

@luc55  schreef:

Bij een domiciliëring heb je 6 weken tijd om onterecht geld terug te nemen zonder probleem 2 klikken en staat terug


correctie:

  1. het is 8 weken (2 maanden).
  2. het gaat niet over terecht of onterecht. Je kan iedere betaling annuleren, terecht of onterecht. Natuurlijk, als je een terecht bedrag teruggevorderd hebt, is je schuld niet vereffend 😀...
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2798
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Als het bedrag op de rekening niet klopt wat je stort haalt de computer je er uit

en zal je zonder diensten vallen gaat automatisch

En tegen je klacht is behandelt is de 14 dagen al voorbij

Beter betalen en oplossen via creditnota zo gaat het overal aan toe

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

Dat is niet vanaf 1 September hoor in de telecomsector bestaat dat al de provider heeft het recht om bij te late betaling van de aanrekening herinneringskosten aan te rekenen met een maximum van €10 en de eerste herinnering is altijd gratis maar je bent beter af met gewoon op tijd betalen daarom vond ik dat vreemd dat mijn telenet aanrekening niet beschikbaar was op de datum die ik al jaren gewend ben (de 25ste van elke maand) maar soit dat is opgelost ik heb mijn factuur en ik zal ze netjes betalen.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2798
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Facturatie probleem: Aanrekening is niet beschikbaar

De eerste gratis werd bij kleine aanbieders niet toegepast omdat er veel werk werd gedaan werden die kosten toch doorgerekend

wand gratis bestaat niet

Hier zullen alle klanten betalen ook voor de slechte betalers en dit is niet de bedoeling

en dat begint de mensen te storen omdat iedereen na iedereen kijkt die betaald maar zo veel

en dit systeem staat op springen

En veel bedrijven bieden geen sociaal tarief meer aan omdat ook weer veel extra werk is en ze langer op hun geld moeten wachten

Info nieuwe wet vanaf 1 september

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230819_92820778

 

0 Likes