Beantwoorden
JDV1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Connectie problemen met Apple

Ik kan tijdens sommige periodes (niet te voorspellen) kan ik niet met mijn Iphone, Ipad met mijn thuisnetwerk verbinden.   Ik krijg wel het internet icoontje die een volledige connectie weerspiegelt.   In dezelfde ruimte kan ik zonder proberen connectie maken met mijn andere toestellen : dell pc, smart tv etc.  Een oplossing ???

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Iphone internet connectie problemen

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Connectie problemen met Apple

@JDV1 

En wat bedoel je met periodes ? is dit dat je dan een week geen problemen hebt of twee dagen ? 

Kun je ook eens zeggen hoe je opstelling is gemaakt ? Hoe maak je wifi verbinding , met wat voor toestel ? Is dit met een eigen router er tussen of een wifi powerline ? of misschien een AP ? of heb je enkel de HGW staan ? ( je modem ) 

Wat meer info kan ons ook wat beter gerichter antwoord geven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Techneut017
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Topicwurm! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Connectie problemen met Apple

Je kan eens proberen op je gsm 'netwerk vergeten' en dan opnieuw proberen te verbinden en zien of het dan wel gaat.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1685
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Connectie problemen met Apple

@JDV1 Ik heb enkele vragen voordat we je kunnen helpen 

1. Gebruik je oudere Apple toestellen ? 

2. Gebruik je een eigen router of die van Telenet ? 

3. Heb je op uw wifi beveiliging WPA3 staan ipv bijvoorbeeld WPA2?

Het laatste punt is belangrijk omdat niet alle toestellen WPA3 ondersteuning hebben .

Volgende toestellen ondersteunen WPA3:

iPhone 7 of nieuwer

iPad 5e generatie of nieuwer

Apple TV 4K of nieuwer

Apple Watch serie 3 of nieuwer

Mac-computers (eind 2013 of later, met 802.11ac of later)

 

Je kan voor de beveiliging eventueel WPA2/WPA3 aanduiden zodat je toestellen automatisch de beste en compatibele beveiliging kiezen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1685
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Connectie problemen met Apple

@JDV1 kan je ons laten weten of het probleem is opgelost of niet aub ? 

Zo kunnen we samen bekijken hoe we je probleem kunnen oplossen, indien er nog een probleem zou zijn natuurlijk 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Connectie problemen met Apple

Heb dit probleem ook. Na overstap naar de nieuwe modem met pods verliest de iPhone 8, iPad air, iPhone 14pro max en iPad 12 inch 2022 regelmatig de wifi. Dit kan een uur duren of zelfs maar 10 minuten. iMac 27 inch, mac mini M2 en Windows PC hebben geen probleem met de wifi. Mijn abo is one up. Als ik wel wifi heb is de download op de iPhone en iPad meer dan 500 Mbps en upload 38 Mbps. Heb op alle toestellen de netwerk instellingen hersteld, heb de iPhone 14pro max volledig gereset en handmatig opnieuw geïnstalleerd. Probleem niet opgelost.

0 Likes
Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Connectie problemen met Apple

Na blijven zoeken naar het probleem had ik gemerkt dat de wifi uitviel maar ook dat ik geen mobiel netwerk had. Op de toestellen staat Safespot en Safespot guard. Heb toen de VPN die in mijn abo van Telenet inbegrepen is uitgezet deze kwam automatisch terug aan. Na een paar keer aan uit bleef VPN  uit. Wifi en mobiel netwerk waren onmiddellijk beschikbaar. VPN aangezet en tot nu toe geen problemen met de getroffen toestellen.

0 Likes