Beantwoorden
Jorin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Hoe alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen?

Goedemiddag,

Ik zou graag alle mogelijke smtp connecties blokkeren en/of opheffen/afmelden. (Bijvoorbeeld email gelinkt met outlook.) Ik zou dit graag overkoepelend willen doen via telenet. Is dat een mogelijke optie ergens? Aangezien al het verkeer via een telenet server gebeurd lijkt het me evident dat Telenet dit kan doen. De klantendienst weet mij te vertellen dat zij niet de nodige kennis hebben hiervoor en daarbij verwijzen ze me door naar hier.

 

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Jorin

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen

4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1203
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen?

Die optie is er niet nee.

Wat je wel kan doen is je wachtwoord aanpassen, dan kunnen er geen nieuwe connecties gemaakt worden zonder het nieuwe wachtwoord in te voeren.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7791
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen?

SMTP blokkeren of opheffen? Dan kan je geen mails meer versturen. Andere mogelijkheid is het wachtwoord aanpassen zoals @WG94 zegt. Maar dit pas je aan zowel voor de inkomende als de uitgaande berichten.

Wat is eigenlijk het nut of bedoeling ervan?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen?

Je kan wel nog mails versturen, nl. via webmail. Dus zelfs al zou je SMTP tegenhouden, dan is het makkelijk te omzeilen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe alle uitgaande/gelinkte SMTP blokkeren/opheffen?

Het is volkomen normaal en logisch dat Telenet je hierin niet kan helpen. Het is tenslotte uw verantwoordelijkheid. Toegang tot de mail wordt bepaald door mailadres en bijhorend wachtwoord. Dit zijn uw keuzes.  Zoals al anderen gemeld hebben kan je uw wachtwoord of wachtwoorden veranderen. Let wel dat heeft een invloed op zowel uw uitgaande als inkomende mail. Als je handmatige instellingen gebruikt in de mailclient kan je de smtp server verwijden of enkel het wachtwoord bijwerken voor de IMAP of POP3 server. Maar dat wordt gepruts, zeker als je een beperkte kennis hebt.