Beantwoorden
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Mails van info@amazon.com komen enkel in de spamfolder

Mijn Telenet Webmail : in de Spam folder komen enkel de emails terecht van 1 welbepaalde afzender : info@amazon.com. Maar ik heb nergens in de instellingen in de Webmail van Telenet een regel opgezet die dat bepaalt ?

Ter info : ik heb een POP/SMTP account + Anti-spam is ingeschakeld met optie : Toon spam in onderwerp. Ik gebruik outlook 365. Alle spammails komen terecht in mijn inbox al dan niet met Spam melding BEHALVE van hierboven vermelde adres. Ik gebruik in Outlook 365 de optie Ongewenste email -Afzender blokkeren om de échte spam berichten naar mijn folder Junk Email te sturen; ik heb al aardig wat adressen in die lijst staan, ook info@amazon.com staat in deze lijst maar toch komen die mails in de Webmail folder Spam terecht en NIET in mijn inbox Outlook 365. Het probleem intrigeert me omdat ik schrik heb dat er in de toekomst nog meer zo'n gevallen gaan komen en ik dan die emails niet binnenkrijg in mijn inbox.

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Webmail Internet : rare behandeling 1 bepaald adres ?

 
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails van info@amazon.com komen enkel in de spamfolder

Het merendeel van wat in de spamfolder komt, komt daar door de spamfilter waar uiteindelijk niemand nog een duidelijk zicht op heeft.

Als je enkel mails van één afzender in de spamfolder krijgt en van niemand anders, dan mag je u gelukkig prijzen. 

Wat zijn uw e-mailinstellingen in mijn Telenet? Ik veronderstel dat ze zo staan:

janne_man_0-1715118672143.png

Het enige wat je kan doen is systematisch de gewenste mail die in de spambox komen aan te merken als gewenst. Doe je dat in de webmail van Telenet, dan verhuist die mail naar de inbox. Begin ook niet de mail te lezen in de spamfolder en die dan te wissen. De spamfilter is voor een deel zelflerend.
Als mail client gebruik je een Outlook 365 versie.  Alle mail naar een @telenet adres (voor sommigen ook nog een @Pandora adres) worden eerst gefilterd om de ergste spam tegen te houden. Dat is dan mail die je nooit gaat zien. De resterende mail passeert de standaard spam filter. In functie van je instellingen in mijn Telenet, komt al die mail in je inbox of de enkel de niet gemerkte mail en de gemerkt in je spam folder. 

Tegenwoordig zijn er opties waardoor een POP3 min of meer gebruikt kan worden als een IMAP.  Best eens die instellingen eens nakijken en wel melden als je daar een opties gekozen hebt waarbij binnengehaalde mail nog op de server blijft staan.

Ook Outlook (ongeacht welke versie) heeft een spamfilter. Mogelijk is het de spamfilter van outlook die bepaalde mail in de spam folder plaatst. Met een zuivere POP3 instelling is het niet mogelijk dat hierdoor de mail verhuist naar de spamfolder in Telenet, maar heb je niet bepaalde opties die aanstaan?

Ik realiseer me dat sommige stukken hierboven niet al te duidelijk zijn. Hier voor nog een aanvulling.

De eerste filter, is een filter gebruikt door de Belgische aanbieders van e-mail en in samenspraak met justitie. Deze filter laat gewoon de zwaarste spam helemaal niet door en daar weet de gebruiker niets van. De mails die door deze filter niet tegengehouden werden passeren dan een tweede filter. Deze filter is deels zelflerend. Deze filter kijkt naar uw instelling in  mijn Telenet om enkel spam te vermelden in Betreft  of om bovendien de mail in de spamfolder te plaatsen. Enkel de mails die in de inbox komen krijgen nog optioneel een derde keuring door de regels die je aangemaakt en actief gezet hebt in de webmail van Telenet. Leest je uw mails met een andere client, dan kan die ook nog eens een filter hebben waarover je geen controle hebt en een filter die je zelf gemaakt hebt met regels.

 

DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Mails van info@amazon.com komen enkel in de spamfolder

Dank Janne_man voor antwoord.

Mijn email instellingen staan NIET zoals je aanhaalt in je antwoord op "Verplaats spam..." maar WEL : "Toon spam in onderwerp" zoals ik vermeld heb in mijn vraag.

Laat ons even alléén concentreren op Telenet My Webmail en mijn Outlook 365 buiten beschouwing laten.

Dus dan hebben we, ref uw uitleg : "De mails die door deze filter niet tegengehouden werden passeren dan een tweede filter. Deze filter is deels zelflerend. Deze filter kijkt naar uw instelling in  mijn Telenet om enkel spam te vermelden in Betreft  of om bovendien de mail in de spamfolder te plaatsen. "

Er is dus nergens een instelling in Telenet My Webmail waar ik de mails die aldus in de spamfolder terechtkomen, toch in de Inbox folder kan sturen ?

+ Ik zie nergens een folder : Betreft :

DenTeo_0-1715339000237.png

 

MVGr.

Johan.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1203
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Mails van info@amazon.com komen enkel in de spamfolder


@DenTeo  schreef:

+ Ik zie nergens een folder : Betreft :


Met "betreft" bedoelt @janne_man het onderwerp van de e-mail. Hij heeft het dus over de optie "Toon spam in onderwerp"


@DenTeo  schreef:

Er is dus nergens een instelling in Telenet My Webmail waar ik de mails die aldus in de spamfolder terechtkomen, toch in de Inbox folder kan sturen ?


Webmail heeft inderdaad niet zo een instelling, spamregels worden beheerd in MyTelenet. Wat wel mogelijk is, is dat je in de instellingen van webmail een E-mail regel ingesteld hebt. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails van info@amazon.com komen enkel in de spamfolder

Als je in mijn Telenet de optie Toon spam in onderwerp kiest, dan komt de spam in de inbox, met de vermelding van spam in het onderwerp.  Dus de regels zijn ten volle van toepassing.

Ik zie ook dat je spam folders hebt, de ene met de label Spam en de andere met de label Junk E-mail. Allicht komt dat van je Outlook. Als je Outlook gebruikt om je Telenet mails te lezen (en dat is geldig voor elke mail client) dan zal outlook ook mails markeren als spam mogelijk zelfs in de spamfolder plaatsen. Gebruik je IMAP dan gaan al dan niet automatisch verplaatste e-mails ook verplaats worden in de webmail van Telenet.

Je hebt bijvoorbeeld drie toestellen met een mail client: laptop, smartphone, tablet. Dat kunnen best drie totaal verschillenden programma's of apps zijn. Elk heeft zijn eigen gedrag in verband met spam. Nadat je mail client actief geweest is op de drie toestellen zullen de drie spamfilters gereageerd hebben en het is mogelijk dat het eindresultaat de ene keer zus is en de andere keer zo dit ten gevolge van van volgorde waarin de drie mail clients actief geweest zijn.