Het merendeel van wat in de spamfolder komt, komt daar door de spamfilter waar uiteindelijk niemand nog een duidelijk zicht op heeft. Als je enkel mails van één afzender in de spamfolder krijgt en van niemand anders, dan mag je u gelukkig prijzen. Wat zijn uw e-mailinstellingen in mijn Telenet? Ik veronderstel dat ze zo staan: Het enige wat je kan doen is systematisch de gewenste mail die in de spambox komen aan te merken als gewenst. Doe je dat in de webmail van Telenet, dan verhuist die mail naar de inbox. Begin ook niet de mail te lezen in de spamfolder en die dan te wissen. De spamfilter is voor een deel zelflerend. Als mail client gebruik je een Outlook 365 versie. Alle mail naar een @telenet adres (voor sommigen ook nog een @Pandora adres) worden eerst gefilterd om de ergste spam tegen te houden. Dat is dan mail die je nooit gaat zien. De resterende mail passeert de standaard spam filter. In functie van je instellingen in mijn Telenet, komt al die mail in je inbox of de enkel de niet gemerkte mail en de gemerkt in je spam folder. Tegenwoordig zijn er opties waardoor een POP3 min of meer gebruikt kan worden als een IMAP. Best eens die instellingen eens nakijken en wel melden als je daar een opties gekozen hebt waarbij binnengehaalde mail nog op de server blijft staan. Ook Outlook (ongeacht welke versie) heeft een spamfilter. Mogelijk is het de spamfilter van outlook die bepaalde mail in de spam folder plaatst. Met een zuivere POP3 instelling is het niet mogelijk dat hierdoor de mail verhuist naar de spamfolder in Telenet, maar heb je niet bepaalde opties die aanstaan? Ik realiseer me dat sommige stukken hierboven niet al te duidelijk zijn. Hier voor nog een aanvulling. De eerste filter, is een filter gebruikt door de Belgische aanbieders van e-mail en in samenspraak met justitie. Deze filter laat gewoon de zwaarste spam helemaal niet door en daar weet de gebruiker niets van. De mails die door deze filter niet tegengehouden werden passeren dan een tweede filter. Deze filter is deels zelflerend. Deze filter kijkt naar uw instelling in mijn Telenet om enkel spam te vermelden in Betreft of om bovendien de mail in de spamfolder te plaatsen. Enkel de mails die in de inbox komen krijgen nog optioneel een derde keuring door de regels die je aangemaakt en actief gezet hebt in de webmail van Telenet. Leest je uw mails met een andere client, dan kan die ook nog eens een filter hebben waarover je geen controle hebt en een filter die je zelf gemaakt hebt met regels.
... Meer weergeven