Beantwoorden
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Hallo,

Jawaddedadde, toch  raar dat bij Telenet de overgang naar een vernieuwde app en vernieuwd "mijn Telenet" op de site, niet "smooth" kan verlopen. Ik moest plots overal weer aanmelden, de verschillende gebruikers en simkaarten waren plotseling niet meer gekoppeld en dus ook niet meer gekend, ook ikzelf niet als hoofdgebruiker. Dat vind ik in deze tijden niet normaal, dat zou veel beter moeten verlopen maar waar ik nog het meest last van heb is dat het verbruik van internet op de app en in "mijn telenet" volledig verschillend is??? Je kan op de site je daluren en piekuren niet meer opgesplitst zien, in de app wel maar het verschilt enorm...en qua gebruiksgemak totaal geen vebetering, integendeel. Dat kan echt wel beter TELENET, zoals je van een providergigant zou mogen verwachten! 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: groot verschil in verbruik internet tussen app en site

0 Likes
26 reacties
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Ik begrijp u hoor maar als ik One up, play sports, play more en 4 simkaarten neem ben ik duurder af dan nu, en zelfs dan heb je nog altijd een limiet. Eigenlijk bestaat volledig onbeperkt niet maar soit... blijkbaar vindt iedereen het normaal dat het probleem dat ik aankaart van verschillende en onjuiste tellers, dat dit er maar bij te nemen is of dat ik dat probleem zo maar moet laten en een ander abbo moet nemen...bent u het met me eens dat ik, als klant, die een bestaand en geldig abbo heeft, mag verwachten van TELENET dat ik juiste en ondubbelzinnige informatie krijg? Ik hang tenslotte, qua brandbreedte, af van het verbruik dat deze teller aangeeft...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Het is volledig terecht dat je het teller probleem meldt. Het valt niet te doen als er twee tellers zijn die een verschillend verbruik geven. Terecht mag je verwachten dat je verbruik eenduidig is.

De Netweters wordt gedragen door gewone gebruikers en ja er zijn ook moderatoren van Telenet. Hun opdracht hier is beperkt: zij moeten hoofdzakelijk in het oog houden dat hier alles goed verloopt. Problemen die Telenet moet verhelpen, moeten aan Telenet zelf gemeldt worden. 

Op een melding hier kan je verschillende soorten reacties krijgen:

  • verwijzing naar de contactmogelijkheden bij Telenet
  • een alternatieve oplossing (geen fundamentele oplossing van het probleem, maar iets waardoor het probleem minder storend is
  • sussen (ja er is nu een probleem bij Telenet, je zult een beetje geduld moeten hebben)
  • het probleem opblazen (elkaar ophitsen dat het op niets trekt aangevuld met zakkenvullers en ...)

@Moderatorkan er eens gemeld worden welke verbruiksteller juist is?

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

@Franka49704 Heb je al eens vergeleken met one? ik weet dan ga je van 300Mbps naar 150Mbps maar ik heb het ook gedaan.

We kijken hier soms met 3 naar netflix 4K en dan heeft de laatste soms geen 4K maar denk je dat dat opweegt tegen de goedkopere abonnementsprijs. we spreken dan toch over meer dan 240 euro op jaarbasis en sommige zullen die meerprijs betalen en toch nog met een 100Mbps netwerk zitten.

0 Likes
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Heb alles nog eens goed bekeken, de laatste 3 dagen hebben wij enkel gedownload tijdens de daluren, dus tussen 00:00 en 17:00 uur maar de app registreert het niet als dal maar als piek(!!!). In de app kan je wel de piek en daluren nog apart zien maar daar zie je duidelijk dat er de laatste 2 weken geen enkel daltarief meer geregistreerd wordt en dat is volgens mij onmogelijk...zo is het natuurlijk gemakkelijk om snel boven je limiet uit te komen en op smalband (strafbankje) geplaatst te worden. Ik ben eens benieuwd of Telenet zo hoffelijk gaat zijn om, tot dit euvel opgelost is, niks extra gaat aanrekenen of "smalbanden". En nogmaals aan diegenen die mij voorstellen om een ander abbo te nemen, daar gaat het niet over, de telemeter moet juist zijn, het is tenslotte de enige tool die ik, als klant, heb om mijn verbruik te bekijken. Lukt dit niet, dan kan men mij wijsmaken wat men wil, het gaat hier voor alle duidelijkhied om mijn en uw zuurverdiende centjes...toch ook voor alle zekerheid een mail gedaan naar minister van Telecom, Paetra de Sutter. Want de klantendienst is ook on...be..reik...baar, niet met messenger, niet telefonisch zonder een dag verlof te nemen.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Volledig onbeperkt heeft geen enkele provider.Je loopt altijd tegen beperking aan.

Bij de andere providers ben je beduidend beperkt in snelheid,betalen voor 100/40Mbps en maar 60/20Mbps halen.

Dikwijls maar 30/2Mbps,wat heb je dan nog aan onbeperkt volume.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Installeer DU meter gratis.

Zo kan je zelf jou internet volume controleren per uur 24 op 24.

Zo heb je bewijzen in handen.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Daar ben ik niet van overtuigd. Klanten met een TV-Box zullen met een DU meter nog meer verward zijn. Opvragingen van eerdere programma's worden gesteamd en worden in de telleer van Telenet niet meegerekend.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Op je PC ofzo. Dat wel maar je hebt volgens mij geen zicht op het verbruik van andere apparaten die via wifi of wat dan ook verbonden zijn. Ik spreek dan over smartphone, tablets, enz. .

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

@igvfer 

Op je smartphone/tablet kun je zowel 4g als wifi instellen met limiet verbruik alsook zien welke app hoeveel heeft gebruikt. (Altans staat dit op mijn smartphone die optie)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

Dus, moet je per toestel kijken wat je verbruikt hebt via Wifi en dan alles optellen. Leuk als je zo wat gebruikers in huis hebt. Want vraagsteller heeft een probleem met zijn internetverbruik. Dus is dat van alle toestellen die van zijn internet gebruik maken tesamen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app

@igvfer 

Dat heb ik niet gezegt, heb gewoon gezegt dat je op mobiel en tablet wel kan instellen en nagaan. Was op je post van dat dat programma alleen op pc ging

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verbruik verschillend op Mijn Telenet en Telenet-app


@janne_man  schreef:

...

@Moderatorkan er eens gemeld worden welke verbruiksteller juist is?


@janne_man ik ben eens gaan kijken en in het algemene ticket staat dat het internetverbruik op Mijn Telenet incorrect wordt weergegeven voor sommige klanten. Dus dan lijkt het me dat wat je op Mijn Telenet ziet niet correct is.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.