Beantwoorden
HermaVersch
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet. Ik heb dit gemeld via de Telenetaccount bij Whatsapp. Daar krijg ik de melding dat dit een bekende fout is en dat er aan gewerkt wordt. Een oplostdatum kunnen ze niet geven.

Als ik de andere berichten hier op dit forum lees dan bestaat dit probleem sinds de introductie van de nieuwe interface voor MyTelenet (15/01/24).

We zijn nu 2 maanden verder en er is nog geen oplossing (net getest) alhoewel er gisternacht aanpassingen zijn geweest (melding onbeschikbaarheid vanaf 20u).

Wat is de prioriteit van dit probleem bij Telenet? En wat is de verwachte doorlooptijd om dit opgelost te krijgen?

Kan er iemand van Telenet hier wat duidelijkheid in brengen?

Ik werk voor een klant met een Business abonnement en ik zou een aantal poorten moeten aanpassen, maar ik kan die klant dus geen vooruitzicht geven. Ik veronderstel dat ik niet de enigste klant ben die dit probleem heeft en hier liefst zo snel mogelijk een oplossing zou voor hebben.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Portforwarding

11 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

Even onder de aandacht van de @Moderator (en) brengen. Inderdaad, een oplossing voor de self-service dienst via MyTelenet is er nog altijd niet. Telenet kan dit wel manueel voor je doen in de backend.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

@HermaVersch Het klopt inderdaad dat het momenteel niet mogelijk is om portforwarding aan te passen of op te slaan via MyTelenet. Dit is in onderzoek en er wordt aan een oplossing gewerkt. In de tussentijd kan je wel contact opnemen met de klantendienst van Telenet die de portforwarding voor jou, uitzonderlijk, kan toepassen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

HermaVersch
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

@Bjarne : ik heb je raad opgevolgd. Bij het eerste contact werd me verteld dat ik zelf een bepaalde portforwarding kon verwijderen (dat leek te werken), daarna de modem afzetten, terug aanzetten en dan zou de forwarding verwijderd moeten zijn. De portforwarding was er nog steeds. Na een 2de contact: advies om de modem terug te brengen naar de standaardinstellingen: daar kreeg ik de melding: 'Oeps, er ging iets fout'. Modem herstart maar er was niets gewijzigd.

De klantendienst kan het dus blijkbaar ook niet opgelost krijgen. Ik bel vandaag nog eens om een dossier te laten opmaken (suggestie klantendienst).

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

@HermaVersch 

Vermoedelijk is dit ook de bedoeling dat de achterliggende dienst dit voor jou nu uitzonderlijk doet denk ook dat @Bjarne dit bedoeld om het op deze manier te doen. Normaal gezien doen ze dit niet aangezien ze hier geen echte 'support' op geven want die instellingen zijn voor de klant zelf. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

@HermaVersch onze collega's van de technische klantendienst kunnen dit ook. Maar telefonisch is dit nogal moeilijk om door te geven, dan zou je de poorten al moeten dicteren. Daarom zou ik je willen aanraden contact op te nemen met Telenet via Facebook Messenger. Die collega's hebben al verschillende klanten geholpen met het aanpassen van hun portforwarding regels, op dit moment puur om de klant verder te kunnen helpen, gezien de huidige problemen met de geavanceerde instellingen.

We hebben vandaag te horen gekregen dat er de komende weken (voornamelijk in april) gewerkt zal worden aan alle problemen met betrekking tot portforwarding. Er staan verschillende verbeteringen op de lijst en ook enkele zaken die wat problemen moeten oplossen. Wij blijven het vanuit het Netweters-team sowieso op de voet mee opvolgen voor jullie en proberen jullie van updates te voorzien zodra ze er zijn.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

HermaVersch
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

Bedankt @Suzy voor te tip. Ik ga dit volgende week proberen bij mijn klant.

HermaVersch
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

Ondertussen zijn de nodige poorten (1723, 500,1701, 4500) open gezet door de medewerkers van Telenet. Ik zie ook dat de juiste waarden ingevuld zijn via 'MyTelenet/Modem/Geavanceerde instellingen'.

Maar volgens mij is de Port Forwarding niet actief. Ik heb al getest vanop mijn Windows pc op mijn eigen LAN met:

- Telnet/Open 192.168.0.1 1723: geen connectie

- Netstat -an: geen Listining op poort 1723

https://canyouseeme.org/: Error: I could not see your service on 'mijn WAN IP-adres' on port (1723) Reason: Connection timed out

Volgens Telenet wordt poort scanning via de WAN niet toegelaten.

Kent er iemand een andere methode op te controleren of deze poorten effectief open staan?

Ik heb dit probleem zowel op mijn eigen modem als op de modem van een klant.

Ik heb ook al de firewall op mijn Windows pc uitgeschakeld om te testen, maar geen verschil.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

Als je effectief poort 1723 gebruikt en daar draait een service achter, is er teken dat je ergens iets verkeerd doet. Heb je een dubbelpunt gezet tussen uw ipv4-adres en het poortnummer? Dus 192.168.0.1:1723

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?


@HermaVersch  schreef:

Maar volgens mij is de Port Forwarding niet actief. Ik heb al getest vanop mijn Windows pc op mijn eigen LAN met:

- Telnet/Open 192.168.0.1 1723: geen connectie

 


Voor alle duidelijk; dat gaat nooit werken. 192.168.0.1 is de LAN interface van de Telenet HGW. Deze luistert niet naar poort 1723. Indien je port-forwarding gebruik zal de WAN inteface naar poort 1723 luisteren, en die paketten doorzetten naar het bewuste IP adres+port wat je geconfigureerd hebt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HermaVersch
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

@janne_man , @Arnie : beide bedankt voor de hulp. De poorten zijn effectief actief. Ik kan dus verder.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Het aanpassen van de portforwarding werkt niet, wat nu?

Kan je hun antwoord dan aanduiden als oplossing? Je eigen antwoord aanduiden is niet zo effectief. (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.